Najprościej rzecz ujmując, Content Marketing to nic innego, jak tworzenie treści, które mają trafić do określonego przez nas grona odbiorców, głównie kanałem internetowym. Celem tej strategii jest pozyskiwanie klientów za pomocą przydatnych, atrakcyjnych dla nich publikacji. Cała forma oparta jest na zasadzie działania jednostronnego przekazu reklamowego.
Do form Content Marketingu, oprócz tekstów zalicza się również infografiki, raporty
i wszelkie przejawy twórczości audialnej i audiowizualnej. Ponadto, Content Marketing to:
- wywiady;
- recenzje;
- blogi firmowe;
- opinie ekspertów;
- poradniki;
- ebooki;
- artykuły sponsorowane.
Po co i na co?
Tuż za hasłem Content Marketingu ciągnie się tzw. marketing wirusowy, który na równi
z opisywaną strategią buduje świadomość marki, nakłaniając odbiorców do rozpowszechniania informacji o danej firmie samodzielnie, np. poprzez portale społecznościowe, takie jak Facebook, Twitter, czy YouTube. Content Marketing, ze względu na wciąż rosnącą popularyzację technologii, jest świetnym sposobem na promocje zarówno początkującej, jak i istniejącej już firmy.
Sztandarowe korzyści wypływające ze stosowania content marketingu to:
- budowanie większego zaufania wśród obecnych klientów;
- szybkie pozyskiwanie nowych klientów;
- zwiększenie ruchu na stronie www (dłuższy czas odwiedzin, większa ilość kliknięć
i wyświetleń); - budowanie trwałego zaufania klienta do marki;
- większa widoczność w witrynie Google.
Narzędzia użytkowania
Tworzenie opisywanych treści ściśle łączy się z SEO i pozycjonowaniem stron www – dzięki wysokiej jakości publikowanych tekstów, a co za tym idzie – ich hipertekstowości, Content Marketing pozwala wpłynąć na pozycje strony pojawiającej się w wyszukiwarkach internetowych.
Do najczęściej używanych narzędzi Content Marketingu należą wszelkiego rodzaju Social Media, a tuż za nimi sytuują się Newslettery. Przedsiębiorstwa coraz częściej wybierają promowanie swoich kampanii i działań promocyjnych również poprzez tworzenie autorskich filmików wideo.
Porównując do zwykłego marketingu, Content Marketing to szansa na uzyskanie aż trzykrotnie większego zainteresowania usługami firmy. Umożliwia zbudowanie trwałej, nierozerwalnej więzi z klientem i pomaga w stworzeniu lepszego, pozytywnego wizerunku firmy. Może warto w takim razie skłonić się w jego stronę?