Loading Posts...

Obowiązkowe lektury młodego przedsiębiorcy

Prowadzenie biznesu wiąże się ze sporym ryzykiem niepowodzenia, dlatego warto przed rozpoczęciem przygody z własną działalnością, spróbować zaczerpnąć nieco wiedzy z książek dostępnych na rynku. Obecnie można znaleźć całe spektrum publikacji na tematy około-biznesowe, pisane zarówno przez biznesmenów z wieloletnim doświadczeniem, jak i osoby, które szturmem wprowadziły produkt na rynek. Pomoże nam to na starcie zmierzyć się z wieloma przeciwnościami, które mogłyby pokrzyżować szyki.

„Tworzenie modeli biznesowych” – A.Osterwalder, Yves Pigneur

Książka skierowana jest do przedsiębiorców na całym świecie. Menedżerowie z 45 krajów przekazują istotną wiedzę, z zakresu prowadzenia własnej działalności, z punktu widzenia różnych warunków geopolitycznych. Stanowi ona idealną lekturę dla każdego, niezależnie od regionu w jakim rozpoczyna swoją przygodę z biznesem. Jest ona źródłem cennej wiedzy z zakresu modeli biznesowych czy też innowacji, poprzez nakierowanie na przekazanie wiedzy praktycznej, stanowi obowiązkową pozycję dla młodych przedsiębiorców.

„W market[r]ingu” – Gary Vaynerchuk

Marketing stanowi podstawę każdej firmy, dlatego też zdobywanie informacji w tej dziedzinie jest niezbędne. Gary Vaynerchuk w swojej książce opisuje w jaki sposób prowadzić social media, by zyskać szersze grono obserwatorów, którzy zostaną na dłuższy czas. Możemy odnaleźć w niej przekrój różnych podejść, w zależności od platformy na której chcemy zwiększyć ruch. Informacje zawarte w książce, to owoc wieloletniej współpracy przy tworzeniu social media.

„Sztuka zwycięstwa. Wspomnienia twórcy Nike” – Phill Knight

Jeśli czerpać inspiracje to od osoby, która pomimo trudnych czasów odniosła sukces na skalę światową. Wspomnienia twórcy Nike to nie tylko biografia. W książce zawarta jest wartościowa wiedza oraz cała gama cennych wskazówek, które pomogą przy prowadzeniu biznesu w dzisiejszych czasach. Phil Knight opisuje w książce wiele przemyśleń które miewał przez wszystkie lata, oraz drogę jaką pokonał zwiększając swoje zyski rokrocznie.

„Nowy PR. Jak Internet zmienił Public Relations” – Anna Miotk

Nowoczesny PR stanowi prawdziwe wyzwanie dla osób zajmujących się tą tematyką od lat. Gwałtowny rozwój tej dziedziny sprawił, że wiele osób nie nadąża nad zmianami. Autorka książki stara się przybliżyć w przystępny sposób proces zmian zachodzących w nowoczesnym PR, skupiając się na wytłumaczeniu w jakim kierunku będzie zmierzał. Doskonale nadaje się nie tylko dla osób zajmujących się tym działem, ale również dla tych, którzy prowadzą własną działalność. Wiedza zawarta w książce jest aktualna i dostosowana do obecnej sytuacji w biznesie oraz oparta o działania w Internecie.

„Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku” – Steve Blank, Bob Dorf

Autorzy przekazują wiedzę z zakresu nowoczesnego biznesu opartego o innowacyjny model biznesowy. Książka została podzielona na cztery części takie jak Customer Service, wizja założycielska a model biznesowy, przewidywanie rentowności firmy oraz sprawdzanie kolejnych etapów postępów. Książka skupia się na praktycznym jej przerabianiu „od deski do deski”. Jednorazowe, pobieżne przeczytanie książki, prawdopodobnie okaże się nieefektywne, co autor wielokrotnie podkreśla.

Warto pamiętać, że w biznesie zmiany zachodzą gwałtownie, szukając odpowiedniej pozycji do przeczytania, warto zweryfikować, czy zawarta w niej wiedza jest wciąż aktualna.

Źródła:

https://www.niepoddawajsie.pl/18-ksiazek-o-prowadzeniu-firmy/

https://girlboss.in/ksiazki-ktore-pomoga-ci-w-prowadzeniu-biznesu/

https://allegro.pl/artykul/6-ksiazek-o-prowadzeniu-biznesu-ktore-warto-przeczytac-ey2Xkn9Rvi7

https://6krokow.pl/ksiazki-ktore-pomoga-ci-w-otwarciu-i-prowadzeniu-firmy/

Leave a Comment

Loading Posts...