Mieć własną firmę czy nie mieć? Mieć oto jest zadanie. Parafrazując klasyka, by zrealizować marzenia o własnej marce, musimy policzyć koszty jej prowadzenia, pieniądze potrzebne na start i w dalekiej przyszłości policzyć ewentualne zyski. Przed przyszłym przedsiębiorcą stoi także wybór formy prawnej. Sprowadza się on do decyzji czy będzie to działalność, czy spółka prawa handlowego. Każda z możliwych form posiada swoje plusy i minusy. Potrzebną wiedzę zebraliśmy w 3 kroki na start, do których nawiązują 3 kropki w logotypie M⋮BIURO.
Zebraliśmy w całość ścieżkę, którą musi przejść początkujący przedsiębiorca. Każdy z kroków uzupełniliśmy opisem rozwiązań od M⋮BIURO, które mają na celu zredukowanie kosztów do minimum oraz poradami opartymi na doświadczeniach naszych klientów.
Pierwszy krok to założenie spółki.
W Polsce najpopularniejszą formą działalności gospodarczej jest spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (sp. z o.o.). Spółki rejestrujemy w Krajowym Rejestrze Sądowym — w skrócie KRS. Do założenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością wymaga się sporządzenia umowy spółki, w której należy zawrzeć cztery kluczowe kwestie:
- W jaki sposób zostanie pokryty kapitał zakładowy?
- Jaki będzie podział zysków i strat?
- Jak będzie wyglądać reprezentacja spółki?
- Jakie będzie PKD rejestrowanej spółki?
Umowa spółki jest kluczowa dla funkcjonowania firmy, a także ze względów podatkowych. Dlatego warto skorzystać z doradztwa M⋮BIURO podczas rejestracji spółek. Pomagamy w wyborze możliwych rozwiązań, przygotowaniu umowy spółki, oświadczenia oraz wniosku wraz z załącznikami. Jesteśmy z Tobą od pierwszej konsultacji aż do pojawienia się spółki w KRS!
Drugi krok to wybór siedziby spółki.
Podczas procesu rejestracji, musisz także wskazać siedzibę spółki.
Zdecydowanie odradzamy rejestrację firmy na adres domowy! Użycie prywatnego adresu, jako siedziby może wiązać się z niejasnościami związanymi z rozliczaniem kosztów i upublicznieniem domowego adresu. Ponadto firma zarejestrowana w domu może być uważana przez niektórych klientów oraz współpracowników biznesowych za mniej renomowaną.
Coraz częstszym wyborem zostaje wirtualne biuro, czyli użyczony adres do rejestracji spółki.
Oferta M⋮BIURO to 18 adresów do rejestracji w całej Polsce.
Wirtualne biuro zapewnia ograniczenie kosztów, współdzielenie zasobów, buduje wizerunek firmy i zapewnia bezpieczeństwo. Dodatkowo sekretariat czynny od poniedziałku do piątku od 8 do 16.00 to wsparcie wykwalifikowanych asystentów, którzy odbierają korespondencję oraz obsługują firmowy numer telefonu, a następnie dodają informacje o każdym zdarzeniu do Panelu Klienta.
Własna firma to odbieranie telefonów i odpowiedzi na powtarzające się pytania. Doskonale, jeśli do prowadzenia sekretariatu firmy zatrudnimy pracownika. Jednak koszty wynagrodzenia wraz ze składkami ZUS i zapewnienie atrakcyjnego stanowiska pracy, to największe koszty, a na starcie tzw. ruch w interesie może nie być duży. Czy to oznacza, że lepiej robić wszystko samodzielnie? Czasami takie rozwiązanie może się sprawdzić, ale w praktyce szkoda cennego czasu.
Warto zastanowić się nad skorzystaniem z Wirtualnej Asystentki Telefonicznej, pomoże ona w budowaniu profesjonalnego wizerunku firmy od samego początku jej istnienia.
Przy skorzystaniu z naszej promocji oferujemy Ci 3 miesiące darmowej obsługi telefonicznej na dedykowanym numerze:
– odbieranie połączeń przychodzących,
– nagrania wszystkich rozmów,
– dostęp do Panelu Klienta oxcall,
– dostęp do krótkich notatek dotyczących każdej przeprowadzonej rozmowy,
– powiadomienia e-mail oraz sms o nowym zdarzeniu w Panelu Klienta oxcall
– możliwość skorzystania z usług dodatkowych/rozszerzenia pakietu oxcall w dowolnym momencie – np. prowadzenie kalendarza, odbieranie połączeń według spersonalizowanego formularza i odpowiadanie na najczęściej zadawane pytania, konfiguracja własnej centrali telefonicznej, przekierowania rozmów do danych działów w firmie! Na stałe lub w ramach zastępstw.
W Pakiecie Start UP REJESTRACJA SPÓŁKI + ADRES + KSIĘGOWOŚĆ + TELEFON
wirtualne biuro w jednej z 18 lokalizacji w całej Polsce to tylko 1zł na rok!
Trzeci krok to wybór obsługi księgowej.
Co należy zrobić w pierwszej kolejności po zarejestrowaniu spółki? Czas na wybór opodatkowania i zadbanie o porządek w dokumentach księgowych i finansach. Pamiętaj, przy wyborze biura rachunkowego, zwróć uwagę na doświadczenie oraz wachlarz usług księgowo — kadrowo — prawnych, ponieważ te obszary często się przenikają.
Księgowość od M⋮BIURO, to:
– dedykowany księgowy, doradztwo i stały kontakt,
– zgłoszenie do VAT, wypełnienie formularzy do Urzędu Skarbowego,
– dostęp do aplikacji księgowej
– brak sztywnego pakietu deklarowanego z góry. Już od 200 zł dla spółek z o.o. z możliwością zmiany abonamentu w górę i w dół w ciągu trwania roku elastycznie na podstawie wystawionych faktur.
Dodatkowo, wybierając równocześnie nasze wirtualne biuro i księgowość, Twoja korespondencja płynnie przechodzi między jednym a drugim biurem, dzięki czemu masz jeden obowiązek mniej.
M⋮BIURO możesz powierzyć każdy aspekt związany z rejestracją i prowadzeniem spółki.