Loading Posts...

Jak założyć profil zaufany EPUAP?

Profil zaufany ePUAP to zestaw danych (imię, nazwisko, data urodzenia oraz numer PESEL), które pozwalają na identyfikację osoby korzystającej z usług oferowanych przez urzędy.  Wszystkie informacje są zabezpieczone. Dzięki profilowi skorzystasz z:

  • Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP)
  • Platformy Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (PUE ZUS)
  • Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej (CEIDG)
  • Serwisu obywatel.gov.pl

 

Platforma ePUAP to Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej, dzięki której sprawy urzędowe załatwisz przez internet. System umożliwia założenie bezpłatnego konta, poprzez które złożysz wnioski lub wyrobisz dowód osobisty. To duże ułatwienie dla osób, które chcą w szybki i bezpieczny sposób skontaktować się z daną instytucją.

 

Zakładając profil zaufany masz możliwość regularnego sprawdzania statusów spraw i wniosków. Każdy odbiór i wysyłka urzędowej korespondencji przez ePUAP wiąże się z UPO, czyli Urzędowym Poświadczeniem Odbioru, które jest równie ważne jak awizo.

Urzędy i instytucje, które udostępniają usługi na ePUAP:

  • samorządy, w tym urzędy gminy,
  • Urzędy Stanu Cywilnego,
  • ZUS,
  • NFZ,
  • Krajowy Rejestr Karny,
  • Urzędy Pracy,
  • Urzędy Skarbowe,
  • urzędy administracji publicznej,
  • Rejestr Dowodów Osobistych i Pesel.

Warto zapoznać się ze zmianami podatkowymi na 2019 rok, co usprawni procedurę korzystania z usług urzędów i instytucji.

 

Kto może założyć profil zaufany ePUAP?

Profil zaufany możesz założyć przez Internet, w dowolnym miejscu, jeśli posiadasz podpis elektroniczny i masz konto w systemie banku, który wyraża zgodę na potwierdzenie profilu:

  • T-Mobile Usługi Bankowe,
  • PKO Bank Polski,
  • Inteligo,
  • Santander,
  • Bank Pekao,
  • mBank,
  • ING,
  • Envelo,
  • Millennium,
  • Allior Bank.

 

Jak założyć profil zaufany ePUAP?

Pierwszym etapem jest zarejestrowanie się na platformie ePUAP. Po utworzeniu konta należy złożyć wniosek o profil zaufany.

Procedurę składania wniosku krok po kroku znajdziesz tutaj.

Istnieje możliwość natychmiastowego potwierdzenia wniosku przez Internet i skorzystania z bankowości elektronicznej, albo zadeklarowania w ciągu 14 dni w wybranym punkcie potwierdzającym. W drugim przypadku z profilu można skorzystać dopiero po potwierdzeniu profilu. Jego ważność wygasa po 3 latach. Można samodzielnie przedłużyć jego ważność, wchodząc na witrynę systemu profilu zaufanego lub złożyć wniosek o przedłużenie.

Zapoznanie się z procedurą funkcjonowania platformy ePUAP pozwala na bezproblemowe i bezstresowe załatwienie ważnych, urzędowych spraw. Pamiętaj, że zawsze możesz skorzystać z pomocy specjalistów wirtualnego biura.

 

Więcej znajdziesz pod adresem:

http://dlaszefa.pl/controlling-finansowy-przedsiebiorstwie/

http://blog.dzienszefa.pl/2018/12/28/pracownicze-plany-kapitalowe-od-2019-roku/

 

Leave a Comment

Loading Posts...